מה זה Content Marketing

תוכן עניינים לשיווק תוכן

שלום חברים 😊 מה שלומכם ? היום נדבר על איך עושים ומה זה Content Marketing?,

למה זה חשוב שתתחילו היום לחשוב על זה..

ואיך בדיוק זה מתחבר עם SEO (קידום אורגני בגוגל).

אז בואו נתחיל.

מה זה Content Marketing ?

לפי ה –  Content Marketing Institute  שיווק תוכן היא:

“דרך שיווק אסטרטגית לעסק המתמקדת בליצור ולהפיץ תוכן רלוונטי, עקבי ובעל ערך לקהל יעד ספציפי…

על מנת למשוך את התשומת לב שלהם, ובשביל לגרום להם בסופו של תהליך לרצות לבצע רכישה”

בשביל להסביר זאת קצת יותר לעומק, בואו נניח שיש לכם עסק חדש וללא הרבה משאבים עדיין

ובגלל זה יכול להיות שפרסום ממומן (בכסף) זאת אופציה פחות רלוונטית עבורכם.

אתם עדיין איך שהוא צריכים להודיע לעולם שאתם קיימים, נכון?

מה אפשר לעשות במצב כזה?

מלא..

למה ?

כי אם יש עוד דבר אחד שממש כדאי לכם לזכור לגבי עולם השיווק הדיגיטלי (בטח אם אתם עסק חדש) הוא שהיום..

הערך האמיתי באינטרנט לא נמצא אצל מי שיש לו הכי הרבה כסף.

אלא אצל מי שמצליח להרוויח הכי הרבה תשומת לב.

ואם תוכלו לגרום למספיק אנשים להתעניין בכם, לעקוב אחריכם, להגיב לכם, ולקנות ממכם דרך המערכות הללו 

כך יהיה להן אינטרס לחשוף את העסק שלכם ליותר אנשים בפלטפורמה,

גם אם אינכם עושים פרסום ממומן כרגע.

כי תזכרו שכל מה שמעניין את המערכות הללו היום זה איך..

לתפוס את העיניים שלכם לכמה שיותר זמן.

אז..

איך עושים שיווק תוכן ?

לא משנה באיזה פלטפורמה אתם מחליטים לפרסם..

התהליך הוא בדיוק אותו הדבר. (ראו תמונה)

Infographics How process Content Marketing

שלב א' | מה זה USP + הבנת קהל יעד

רגע,רגע.. רגע. מה זאת אומרת?

אם הכל אותו הדבר, זה אומר שיש נוסחה אוניברסלית ומדוייקת שעובדת על כל עסק לאיך להגיע למלא לקוחות? והכל בחינם..?

אהה, כן… ולא.

תנו לי להסביר,

נכון, התהליך הוא זהה.

אבל תזכרו גם שלכל עסק צרכים שונים, ויותר חשוב מזה קהל יעד שונה.

בואו ניקח לדוגמא שתי חברות שיווק בדיגיטל הממוקמות בנתניה.

ששתיהן נותנות את אותם השירותים בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים באיזורם. (בנייה ועיצוב אתרים, אפיון חווית משתמש (UX), פרסום ברשתות החברתיות, קידום אורגני וממומן בגוגל וכו’)

עכשיו דמיינו שבראש חברה אחת עומד גבר בגיל ה 40 לחייו, ובראש החברה השנייה עומדת אישה בת 25.

האם אתם חושבים שנכון יהיה שאשת העסקים בת ה 25 תפנה לאותו הקהל של מתחרה?

רק בגלל שהם צריכים את אותם השירותים שהם מוכרים?

יכול להיות. אני לא פוסל.

מה שכן, סביר מאוד להניח שרוב האנשים שיתעניינו בשני עסקים הללו יהיו שונים. בגלל שמי שיצר, מתפעל ומקדם את העסק הוא שונה, גם אם הוא מוכר את אותו הדבר כמו שכנו.

מה שאומר, שהוא מושך באופן טבעי אנשים מסויימים שהמתחרה שלו לא.

אהה.. ודרך אגב, זה הולך גם הפוך.

אני יודע, לדוגמא.. שאני לא בשביל כל אחד. אני יודע שאני מושך אנשים מסויימים אבל דוחה אחרים.

(כי אני חנון, ועקשן..

ושילוב של שתי התכונות הללו, יכול לעיתים לעצבן מאוד את הסובבים אותי 😉 )

כך גם אתם או העסק שלכם.

מה שמביא אותנו ל USP

מה זה Unique Selling Point ?

יו.אס.פי, אלה ראשי תיבות באנגלית ל “זווית מכירה ייחודית” (הביטוי שבכותרת),

ונקרא גם Unique Selling Proposition (הצעת מכירה ייחודית)..

שזאת בעצם:

“דרך שיווק אסטרטגית ליידע את הלקוחות, על איך העסק או המוצר שלכם מנצח את המתחרים בשוק.” ויקיפדיה

בתכלס זה מאוד פשוט..

USP זה מה אתם מביאים לשולחן שאף אחד אחר לא?

מה יש בכם ובעסק שלכם ששונה ממה שהמתחרים שלכם עושים ?

מה הופך אתכם לסוס מנצח?

מה (ואיך למצוא את..) ה USP שלי?
What is my USP Marketing Infographic

כל זה יעזור לכם להבין:

  • מי הם האנשים שאתם רוצים למשוך באופן טבעי (אורגני) באמצעות התוכן שלכם אל העסק?,
  • באיזה פלטפורמה לפרסם את התוכן המרכזי שלכם ? לפי קהל היעד והעסק שלכם 
  • באיזה שעה ביום ?

לדוגמא:

אם אני משווק משחק פלייסטיישן 5 

סביר מאוד להניח שאני אחליט לפרסם את התכנים שלי בשעות הרלוונטיות לקהל היעד…

גיימרים.

שזה בדרך כלל מ 3 – 4 בצהריים (כשהם מתעוררים) ,

ב 9 בלילה שוב (כשהם יותר ערניים) ,

12 בלילה פעם נוספת (כשהם הכי ערניים) ,

ועד 4, 5 בבוקר (לפני שהם הולכים לישון)

  • אילו ביטויים (מחקר מילים – נרחיב יותר על כך במאמרים הבאים) הם מחפשים בגוגל

שלב ב' | יצירת תוכן מרכזי אחד בחודש

אחרי שאתם מבינים כבר למי אתם פונים, איך, באיזה פלטפורמה הכי נכון לכם לעניין את הקהל שלכם, ומתי.. 

כך תוכלו ליצור אותו.

בבקשה אל תפחדו מהשלב הזה, אם עשיתם מחקר קהל יעד כמו שצריך ואתם יודעים בנוסף מה יהיה עבורכם הכי פשוט להכין..

תוכלו בקלות ליצור תוכן רלוונטי, עדכני, ומקיף על נושאים שאנשים מחפשים ברחבי הרשת שקשור לעסק שלכם וכך להשיג חשיפה (ובהמשך גם לקוחות) בחינם.

לדוגמא: אם אתם אוהבים לדבר, אז תיצרו פודקאסט. אם אתם אוהבים לכתוב אז מאמרים בבלוג וכו’..

וכך להוציא את השם, הידע והניסיון שלכם החוצה.

אני ממליץ להתחיל מתוכן מרכזי אחד בחודש ( יכול להיות סרטון בין 15 – 30 דקות המסביר על איך לפתור בעיה כלשהיא שאנשים מחפשים באינטרנט ושקשורה לעסק שלכם, פרק פודקאסט שעושה אותו הדבר, אינפוגרפיקה, מאמר מקיף בבלוג וכו)

בנוסף,

אם כמות אנשים מספקת יאהבו זאת, ויעריכו מספיק גם בשביל לשתף את המידע שנתתם בתוכן המרכזי שלכם עם חברים..

כך גם מערכות הפרסום הענקיות הללו יבחינו בזאת, ויש סיכוי שיירצו לחשוף אתכם (את התוכן שלכם) אל עוד קהל יעד רלוונטי לעסק.

שלב ג' | מיקרו תוכן | איך לעניין אנשים בתוכן המרכזי?

How to Publish Main Content when doing Marketing
תרשים זרימה לשיווק תוכן עסק

ברגע שיש לכם את התוכן המרכזי מוכן..

תוכלו לקחת חלקים קטנים ממנו ולהתאים אותו לפרופילים של העסק שלכם במערכות השיווק האחרות.

רגע, למה צריך להתאים? אי אפשר פשוט לעשות קופי פייסט?

אז זהו, שלא.

נכון שכולן עובדות על אותו עיקרון אבל הן נראות שונה. והכי חשוב אנשים מתנהגים שונה בכל אחת.

פייסבוק נראית שונה מאינסטגרם, אינסטגרם נראית שונה מפינטרסט… וכו וכו’.

מה שאומר, שגם החוויה של המבקרים בפלטפורמות הללו היא שונה.

ההתרעות בפייסבוק נמצאות במקום שונה מבאינסטגרם.

אפשר לכתוב כמה טקסט שאתם רוצים בפייסבוק או בלינקדאין אבל אתם מוגבלים מאוד בטוויטר, ומוגבלים טיפה פחות באינסטגרם.

אז היום,

בשביל לגרום לאנשים באמת לעזוב את מה שהם עושים עכשיו ולעבור לצרוך את התוכן המרכזי שיצרתם..

אתם תצטרכו גם ליצור מיקרו – תוכן (מיקרו -קופי באנגלית) בשביל למשוך אותם אליו מאיפה שהם נמצאים.

ראו איך עשיתי זאת בפייסבוק.

הפוסט בפייסבוק הכיל חלק קטן מן התוכן שנמצא באתר, עם התאמה של התוכן לפלטפורמה (אם זה פייסבוק אז בדרך כלל תמונות \סרטון עם טקסט קצר מתקבלות הכי טוב)

+ קישור והנעה לפעולה (לדוגמא: “למאמר המלא בלינק”).

כמובן שנדבר בהרחבה על איך לשווק בכל פלטפורמה בנפרד במאמרים הבאים.. ראו תמונות למטה.

פרסום Micro Copy בדף פייסבוק העסקי שלי + Boost ממומן

כן, החלטתי לעשות #פרסום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, בשביל לחשוף את האתר שלי ליותר אנשים מהר. 

אבל תזכרו שאני לא עושה קידום אורגני מהיום. אני כבר 6 שנים בעולם הזה שמתוכם..

כארבע שנים התעסקתי בעיקר בללמוד את המקצוע, השוק שלי, את הבעיות שאנשים\עסקים מתמודדים איתם בו, ואיך השירות שלי יכול לעזור להם.

בגלל זה הרגשתי מוכן מספיק עכשיו גם לעשות ממומן.

אבל שימו לב..

שהקמפיין הממומן שלי הוא לא פרסומת.

התוכן הוא הפרסומת שלי. והקמפיין הממומן הוא רק עוד שלוחה שלו.  

זאת, כי המטרה שלי בעתיד היא להשיג את התשומת לב הזאת מבלי לשלם לפייסבוק או לגוגל טונה של כסף על הדרך.

ואת זה אפשר לעשות רק בדרך אחת במקום..

להרוויח תשומת לב.

והכי חשוב..

אני מאמין שבגלל המצב כרגע אנשים ממש יעריכו את מה שיש לי לתת להם.

בייחוד בעלי עסקים.

בגלל זה אני עושה את הקמפיין הממומן בפייסבוק.

כי אם הם ייראו שאני רציני מספיק בשביל לשפוך על זה כסף.. אולי הם יתחילו גם להקשיב.

אולי..

וככה להוציא את התוכן (שם\עסק\אתר) שלי מהר החוצה..

לאנשים שאני חושב ומאמין שהכי צריכים את זה.

Cover Image Facebook Post
מיקרו תוכן (אורגני) בדף העסקי שלי בפייסבוק (התמונה היא קישור לפוסט)
Paid Boost Facebook
Boost קידום ממומן בפייסבוק מיקרו תוכן למאמר
Screenshot of Google PPC Ad
תמונת מסך מהפרסום ממומן שעשיתי בגוגל למאמר

נ.ב.

אפילו אגלה לכם משהו על האסטרטגיה למאמר זה..

אני פרסמתי את הציורים שהכנתי המופיעים כאן בפינטרסט ובאינסטגרם (ראו למטה) ואני מפנה משם אל הדף שאתם נמצאים בו עכשיו. (מיקרו קופי ברשתות החברתיות מוביל לתוכן מרכזי בבלוג)

וכמו שתראו בסוף המאמר (ליד התמונה) יש שם קישורים המובילים אל החשבונות שלי בפלטפורמות האחרות.

Screenshot of Micro Content Instagram
מיקרו תוכן אינסטגרם (התמונה היא קישור לפוסט)
Micro Content Pinterest
מיקרו תוכן למאמר זה בפינטרסט

שלב ד' | אנליטיקס | ניתוח והבנת התנהגות משתמשים ושיפור התוכן

זהו השלב האחרון בקמפיין שיווק באמצעות תוכן. ופה אנחנו יכולים לקבל מידע אמיתי מרשתות השיווק

(כמו בגוגל אנליטיקססרץ’ קונסול ותג מנג’ר, פייסבוק ואינסטגרם ביזנס מנג’רספוטיפיי לאמניםיוטיוב סטודיו וכו’)..

לגביי איך אנשים מגיבים למה שיצרנו.

האם הם:

  • עושים לייק, מגיבים ל, ומשתפים את המיקרו קופי?
  • עוברים דרך הלינק מהמיקרו תוכן אל התוכן המרכזי שיצרתם?
  • כמה זמן הם נשארים שם?
  • איזה פעולות מבצעים? (לדוגמא באתר – גוללו עד למטה, עברו אל דף אחר באתר, נרשמו לניוזלטר דרך דף התוכן ועוד..)
  • האם הם חוזרים אליו בהמשך ? וכמה ? 

ולאחר שיש לנו מספיק מידע על איך אנשים הגיבו למה שיצרנו, כך נוכל לדעת האם ואיפה הם נעצרו, ואיך לשפר את התוכן כך שיגרום להם להיכנס, להסתובב, ולבצע יותר פעולות ממקודם.

מבטיח שגם על האנליטיקס נדבר בהרחבה במאמרים הבאים… כשיבוא הרגע המתאים.

איך שיווק תוכן מתחבר עם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

זוכרים מהמאמר הקודם את EAT ?

 אז שיווק באמצעות תוכן גורם לאנשים:

  • להתעניין בתוכן שלכם (Expertise):

בזה שאתם פותרים להם בעיות\נותנים להם מידע רלוונטי על משהו שהם כבר מתעניינים בו

  • לסמוך עליכם ועל המקצועיות שלכם (Trustworthiness):

אתם מראים להם מי אתם ומה אתם יודעים, איזה הסמכות יש לכם, איפה למדתם, כמה ניסיון יש לכם וכו..

  • ובונים את העסק שלכם כסמכות בתחום (Authority):

בגלל שאתם מעבירים הרבה מידע רלוונטי ונגיש זה יכול (ובדר”כ מוביל ) לגרום לרבים מהם.. ולגורמי סמכות אחרים בתחומכם..

לשתף

דבר שיכול להגדיל את הסמכות של האתר שלכם בעיני גוגל.

מקווה שאסטרטגיה לשיווק באמצעות תוכן זאת, עזרה לכם להבין טיפה יותר איך לפרסם את העסק שלכם בצורה יעילה, מכבדת וכן.. גם כיפית.

אשמח לדעת מה אסטרטגיית תוכן לעסק שלכם?

האם אתם יודעים כבר מה ה –  USP שלכם?

השאירו תגובה .. ונדבר 😊

6 תגובות

  1. היי עדי,
    קודם כל קראתי את כל הכתבה שלך ואני חייבת להגיד כי:
    הכתבה מעניינת, מסקרנת, מפוצצת בתוכן איכותי ולא שיעמם אותי לקרוא אותה בכלל.
    כי בתור אישה שלמדה שיווק דיגיטלי באקדמיית 2100 של הדר אשוח ושליו יפרח,
    הבנתי בדיוק על מה אתה מדבר.
    ולא רק כך – סיימתי את המסלול הפרימיות אצלם ואני כרגע מתחיל את הקריירה שלי כותבת תוכן,
    אחרי שגיליתי שהכתיבה שלי היא כתיבה רגשית שמייצרת המום הזדהות עם הגולש שמצבו הנוכחי.
    ולכן הזדהיתי מאוד עם מה שהצגת בכתבה.
    כמתעניינת במיומנות שלך שלחתי אליך הודעה במסנג’ר כדי לדבר איתך באופן אישי,
    אשמח מאוד לתגובתך,
    סמך עליי.
    תן לי הזדמנות להכיר אותי,
    ואתה לא תתחרט.
    בברכה,
    חיאת חסן
    (במידה ולא מצאת את ההודעה שלי או מאיזושהיא סיבה אחרת לא ראית אותה, מוזמן לשלןח לי במייל hayoothasan@gmail.com )
    אני מאוד מתעניינת.

  2. יפה עדי, אתה נשמע משכנע מאוד.
    אשמח לעמוד איתך בקשר לגבי עסק משפחתי חדש שקשור לאוכל תאילנדי.
    תודה,
    אילן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי אני עדי :)

קיבוצניק וקפיטליסט בכל רמ"ח, חנון, מחנך, קאוצ'ר לעתיד (כרגע בקורס מאמנים של אלון גל) משווק, מקדם אתרים אורגני (כובע לבן), יוצר ומנהל תוכן, בשנות ה 30 המאוחרות לחיי, עדיין רווק, גר ברעננה, מגדל כלבה, ומשוגע (ומאוהב) במנועי חיפוש, בייחוד גוגל.. מוזמנים להכיר עוד גם ב:

A photo of Adi Shwartzman Lookin Up