תוכן עניינים
"אופטימיזציה למנועי חיפוש" אלו הראשי תיבות של SEO באנגלית. במילים פשוטות מדובר בתהליך של התאמת אתר העסק למה שקהל היעד שלכם מחפש, ו"על הדרך" להתאמתו לבוטים השונים כך שיוכלו לסרוק, לאנדקס ולכן גם לדרג כמו שצריך את האתר בתוצאות החיפוש.
למה חשוב לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש?
למה יש לכם אתר? בין אם אתם מוכרים שירות או מוצר באינטרנט אני מניח שלא השקעתם בבנייה ובעיצוב שלו בשביל היופי אלא בשביל שאנשים יוכלו להגיע אליכם ודרכו לפנות או לקנות את מה שאתם מציעים נכון? יפה, אז יש לא מעט מחקרים שהראו שהפלטפורמות שמפרגנות הכי הרבה בכך שהן מפנות מבקרים מהן אל האתר שלכם אלו מנועי חיפוש, שבראשם כמובן עדיין גוגל. עם זאת שימו לב גם לבינג, אני רואה בשנים האחרונות שהם מתחילים לאט לאט להיות כוח עולה ומתחרה אמיתי בכמות התנועה האורגנית שהם מפנים לאתרים, כי כל המחקרים שראיתי בעבר דיברו על הרבה פחות מ 7 אחוז.
כך או כך, רוב מי שיגיעו לאתר שלכם סביר מאוד להניח שיגיעו דרך מנועי חיפוש לכן צריך לוודא שאלו יכולים לסרוק ולאנדקס אותו טכנית כמו שצריך, ולאחר מכן לוודא שהם מציגים את האתר שלכם בביטויי מפתח רלוונטיים שקהל היעד שלכם מחפש.
מה זה SEO?
זה ממש לא משנה איזה אתר יש לכם, בין אם בנוי על מערכת ניהול תוכן כמו וויקס, וורדפרס ושופיפיי או כזאת שבניתם בעצמכם על Ract JS הקידום שלהם די דומה, המצריך את אותם המרכיבים:
לפני שמנועי חיפוש יוכלו להציג את התכנים מהאתר שלכם הם ייצטרכו גישה נוחה אליהם. זאת אומרת שהם יוכלו לסרוק ולאנדקס בקלות את דפי האתר.
אינדוקס - מה זה? "בגדול"
יש הרבה דרכים לדמיין את תהליך האינדוקס, ובתכלס באופן פרקטי אני מאמין שאינדקס זאת איזה שהיא טבלה בה רשומות כל כתובות האתרים המופיע בהן ביטוי כזה או אחר אבל אני מדמיין את זה כסוג של קונטיינר המכיל בתוכו את כל דפי האתרים המדברים על נושא מסויים = ביטוי מפתח. אז "אינדוקס" מתייחס לתהליך מיון דפי אתר לפי ביטויי המפתח המופיעים בהם. שימו לב זהו לא דירוג, המתייחס לאיפה בתוך ה "קונטיינר" דפי האתר שלכם נמצאים ושהוא תהליך נפרד לחלוטין בפני עצמו.
לכן בשביל שהבוטים של מנועי החיפוש יוכלו להבין באיזה "קונטיינר" למיין את דפי האתר שלכם, הם יצטרכו שתהיה להם גישה נוחה אליהם. יעני, לוודא דרך הסרץ' קונסול קודם כל שאין שום דבר שמונע מהקרולרים להגיע לאותם דפים ולהבין מה יש בהם כמו לדוגמא כאשר ישנם דפים עם תג No Index או כאשר הם רואים דפים ריקים באתרי JS, ורק לאחר שמוודאים זאת אפשר לעבור לשלב הבא.
"און פייג'" מתייחס לאופטימיזציה למנועי חיפוש שעושים על גבי דפי האתר עצמם. לדוגמא, כמו שאתם יכולים לראות במאמר זה אני חוזר על הביטוי המרכזי שאני מטרגט במדוייק, "מה זה SEO" זאת כבר הפעם השלישית בנוסף לכותרת הראשית ולכותרת המשנית וגם ב:
תיאור תמונה Alt Text
הכותרת והתיאור הקצר מתחתיו בתוצאות החיפוש
כתובת המאמר באתר - URL.
בדיוק כמו שתראו בתמונה הבאה של הדף אודות.
בנוסף, וכמו שאתם רואים בפסקה זאת ובמאמר כולו On Page SEO מתייחס גם לבניית קישורים פנימיים. ז"א להפנות מדפי האתר לעוד תכנים באתר שלכם.
Off Page SEO
בדיוק כמו שה - " און פייג' " נעשה בתוך האתר, כך ה - "אוף פייג'' נעשה מחוץ לאתר. זאת אומרת פעולות כמו:
פרסום בגוגל מיי ביזנס
פרופיל העסק ב GMB הוא פיצ'ר של גוגל המשמש ככרטיס ביקור לעסק בו תוכלו לפרסם פרטים על מה שאתם עושים כמו שעות הפתיחה, שירותים ומוצרים, כתובת, עדכונים נוספים ועוד. עם זאת GMB משמש להרבה יותר מזה כי מי שנחשף לאותו פרופיל אלו המחפשים את העסק או ביטויים הקשורים אליו באיזור הגיאוגרפי של העסק שלכם. זאת אומרת שזהו אחד מהכלים בהם עושים גם קידום אתרים לוקאלי.
פרסום ברשתות חברתיות
דרך נוספת לעשות "אוף פייג' SEO" זה גם דרך פרסום האתר והתכנים בו ברשתות החברתיות. וקודם כל בכך שרושמים את הכתובת לאתר בפרטי הפרופילים אבל גם דרך קידום אתר באינטרנט באמצעות יצירת פוסטים, רילסים, סטוריז וכו' המפנים לתכנים באתר. כמו שאתם רואים מהקבוצה "לך חפש" בפייסבוק
פרסום בפורומים, אינדקסים ומאמרי אורח
דרך נוספת שבדרך כלל עושים Off Page SEO היא בניית קישורים לאתר באמצעות פרסום באינדקסים, פורומים ומאמרי אורח באתרים רלוונטיים חיצוניים.
מה ההבדל בין קידום ממומן PPC ל SEO?
בואו נתחיל מאיך הם דומים. גם בקידום ממומן וגם בקידום אתרים אורגני אתם מטרגטים ביטויי מפתח באתר על מנת להציג את התכנים שלכם לקהל יעד שמחפש אותם במנוע החיפוש. עם זאת, כפי שהשם מתאר בקידום אתרים ממומן אתם תשלמו כסף על כל פעם שקהל היעד לוחץ על המודעה שלכם בניגוד ל SEO. ואני רואה הרבה מקדמים שיוצרים תכנים על מה עדיף? והתשובה שלי היא שזה לא או או. אני גם עושה קידום ממומן לתכנים באתר שיווקסיפור אבל האחד בא להשלים את השני לא להתחרות בו כי אני מעלה קמפיינים לקידום הבלוג שלי, כך שאוכל להוציא אותו יותר מהר החוצה לקהל יעד שאני מאמין שיאהב ויירצה ללמוד את זה.
מה שמביא אותי להבדל השני ביניהם. קידום ממומן הרבה יותר מהיר מ SEO אבל זה גם אחד החיסרונות שלו. בקידום אתרים אורגני מבחינת הציפיות של הלקוחות יש זמן כי באופן אינטואטיבי הם מבינים שייקח קידום אורגני לוקח זמן, מה שלא בהכרח נכון כי זה מאוד תלוי אתר, ותק, תחרות אבל יש הרבה יותר סבלנות מאשר קידום ממומן שבו מצפים לתוצאות מיידיות שגם כמו ראשון מאוד תלוי לפי אותם משתנים.
Comments