תוכן עניינים:
היי מה קורה? קידום ממומן ביוטיוב היא דרך מעולה נוספת לוודא שקהל היעד מוצא את הסרטונים שלכם ברשת מעבר להטמעה שלהם באתר או פרסום ברשתות החברתיות. במאמר זה נדבר על איך פרסום ממומן ביוטיוב של קמפיין חשיפה למותג עובד , סוגים, בידינג, ועוד.
סוגי מודעות בפרסום ממומן ביוטיוב
לקמפיין קידום סרטונים ביוטיוב ישנן מספר סוגי מודעות:
מודעות וידאו בגוף הפיד | In- Feed Ads
מודעות בגוף הפיד אלו מודעות ממומנות המופיעות בדף הבית ובתוצאות החיפוש ביוטיוב
מודעות וידאו הניתנות לדילוג | Skippable In-Stream
אלו סוג המודעות של פרסום ממומן הנפוצות ביותר ביוטיוב. עליהן אתם תשלמו כל פעם שמשתמש צופה בסרטון לפחות 30 שניות, עד סופו או שלוחץ על הקריאה לפעולה (כמו לדוגמא הכפתור שאתם רואים בתמונה מהפרסומת של מערך ההסברה הלאומי (1) בנוסף, מודעות In Stream מאפשרות לכם לשחק עם פורמטים שונים של קריאות לפעולה כמו המודעת טקסט שאתם רואים מצד ימין למעלה (2)
מה מומלץ לפרסם עם המודעות שניתן לדלג עליהן?
בואו נתחיל עם מה לא. לא מומלץ לבחור בסוג זה באופן מכירתי מדי כי אנשים יכולים לדלג עליהן בקלות אם לא נתתם להם סיבה טובה להמשיך לצפות. לכן העדיפות היא לספר סיפור שישבה את ליבם וסקרנותם של הצופים ולכן הסיכוי שהם גם יצפו בהן עד הסוף, יצפו בהן שוב או ילחצו על הלינק שאתם מפרסמים עולה משמעותית. בנוסף, אתם תקבלו הרבה מאוד מידע רלוונטי על קהל היעד שלכם, ובעקבות כך תוכלו לדעת בהמשך מה לשפר ומה לשמר על ידי ניתוח התנהגות משתמשים.
מודעות וידאו In-Stream שלא ניתנות לדילוג
פרסומות Non-Skippable In-Stream הן סרטונים שבין 15 ל 20 שניות שאינן ניתנות לדילוג, היכולות להופיע לפני, תוך כדי, או בסיום הפעלת הסרטון ביוטיוב.
מה מומלץ לפרסם עם מודעות שאינן ניתנות לדילוג?
בגלל שהצופים אינם יכולים לדלג על הפרסומת שלכם, ובגלל שזאת פרסומת מאוד קצרה יהיה כדאי לכם לתמרץ אותם על ידי כך שתתנו להם משהו בתמורה. לדוגמה, אם אתם יוצאים במבצע או משיקים מוצר חדש יהיה כדאי לכם להשתמש בסוג זה של קידום ממומן ביוטיוב.
אלו הפרסומות הכי קצרות בפרסום ממומן ביוטיוב, עד 6 שניות, המופיעות לפני הסרטון והן גם כן אינן ניתנות לדילוג. הן מעולות בתור מיקרו תוכן, ז"א כחלק קטן מפרסומת ארוכה יותר. אתם רק תצטרכו לוודא שהחלק הקטן אותו מפרסמים כ "באמפר" הוא מה שאתם רוצים שאנשים יזכרו מהמותג או המוצר שלכם. בדיוק כמו הדוגמא שבתמונה:
מודעות יוטיוב שורטס
סרטוני יוטיוב שורטס הם סרטונים אנכיים (מיועדים בעיקר לצפייה בסמארטפונים) עד 60 שניות המופיעים בפיד של Shorts ביוטיוב. הפרסום ממומן של סרטונים אלו נראים כמובן בעיקר בפיד הייעודי שלהם אך כמו כמו כל פרסומת אחרת תמיד יהיה מעליהן את הסימון "Sponsored" או "ממומן"
מודעת באנר בתחתית הסרטון
אלו מודעות באנר המופיעות בחלק התחתון של הסרטון תוך כדי הפעלתו.
איך עושים קידום ממומן ביוטיוב?
היכנסו לחשבון שלכם בגוגל אדס ולחצו על קמפיין חדש
לאחר מכן בחרו את היעד הקמפיין. שימו לב שלא משנה איזה יעד אתם בוחרים "סוג הקמפיין" תמיד יהיה "Video".
תתי-סוגי קמפיינים פרסום ביוטיוב
לאחר מכן, תפתח לכם משבצת נוספת מתחת ובה תצטרכו לבחור את התת-סוג קמפיין וכאן יש כמה אופציות:
עידוד צפייה בסרטונים | Video views
עם עידוד צפייה בסרטונים תוכלו להרוויח יותר צפיות במודעות שלכם במחיר הנמוך ביותר. עידוד צפייה בסרטונים מפשט את תהליך קניית הצפיות בכך שאתם מגדירים מהו המחיר הממוצע שאתם מוכנים לשלם על כל צפייה וגוגל באופן אוטומטי ינסו למצוא לכם את מספר הצפיות הרב ביותר לסרטון לפי המחיר שהגדרתם בעזרת מודעות וידאו בגוף הפיד, מודעות הניתנות לדילוג, ומודעות שורטס. התשלום מתבצע על כל פעם שמשתמש בוחר לצפות במודעה.
פוטנציאל החשיפה | Video Reach
תת-סוג קמפיין קידום ביוטיוב זה מתמקד בלהשיג לכם את החשיפה הרחבה ביותר לסרטון בתחומי התקציב שהגדרתם באמצעות מודעות באמפר, מודעות וידאו In-Stream שאפשר + אי אפשר לדלג מעליהן ומודעות בפיד או מודעות שורטס. התשלום מתבצע על כל 1000 חשיפות של הסרטון.
רצף מודעות | Ad Sequence
אם יש לכם מספר סרטונים, כמו לדוגמא פלייליסט ביוטיוב המדבר על נושא ספציפי. כל קמפיין רצף מודעות מורכב מסדרה של "צעדים". לכל "צעד" ברצף יש קבוצת מודעות וסרטון משלו, והצופים ייראו את הסרטונים של הקמפיין לפי הרצף (הסדר) שתחליטו עליו. אתם גם מחליטים על החוקים של הרצף, ז"א מתי צופה עובר מהסרטון הראשון לשני, אלו יכולים להיות מוגדרים לפי חשיפות, צפיות או דילוגים על הסרטון.
קמפיין אודיו
מיועד בעיקר לקידום שירים ביוטיוב או פודקאסטים כי זה מטרגט את המשתמשים בפלטפורמה שבעיקר מאזינים בה למוזיקה, פודקאסטים או כל תוכן קולי אחר.
אסטרטגיה לפרסום ביוטיוב
בגלל שזאת הפעם הראשונה שאני מפרסם את שיווקסיפור ב YT ובתכלס אני רק מפרסם אותו בשביל מאמר זה לא כזה משנה אם יצפו או לא במודעה אז בחרתי את הסרטון הזה מהערוץ שלי שיקבל את מירב החשיפות. אם תבחרו כל דבר אחר אתם ישר תופנו לבניית הקמפיין בשלבים הבאים. עם זאת, אם גם תבחרו בחשיפות כיעד הקמפיין, אז תפתח לכם מתחת עוד משבצת עם אופציות.
שיפור פוטנציאל החשיפה | Efficient reach - מאפשר לכם להשיג את החשיפה הרחבה ביותר של משתמשים ייחודיים במחיר הנמוך ביותר (תרגום מגוגלית, "משתמש ייחודי" = אדם אחד, גם אם רואה את הפרסומות שלכם ממספר מכשירים שונים) ז"א חשיפה של מודעת הוידאו שלכם לכמות הגדולה ביותר של אנשים שונים באמצעות מודעות באמפר, בגוף הפיד, מודעות שניתנות לדילוג, או שילוב שלהן.
חשיפה של מודעות וידאו In-stream שלא ניתנות לדילוג - פרסומת עד 15 שניות שלא ניתנת לדילוג המופיעה לקהל היעד תוך כדי צפייה שלהם בסרטונים ביוטיוב.
תדירות טירגוט | Target Frequency - מתייחס לאופטימיזציה של הקמפיין כך שקהל היעד שלכם יראה את המודעות מספר פעמים בטווח זמנים מוגדר. לדוגמא אם אתם מגדירים 3 במשבצת מהתמונה הבאה בבניית הקמפיין אז כל משתמש יראה את הסרטון שלוש פעמים בשבוע.
שוב, בגלל שאני לא באמת יודע מה אני עושה, כי אין לי מידע קודם אבחר באופציה הראשונה של החשיפה הרחבה ביותר. בכל מקרה, זכרו שהרבה מקידום ממומן בכל פלטפורמה זה ניסוי וטעייה ותהייה. ז"א שעד שאין לכם מלא מידע על מה שאתם עושים, מה מצליח ומה לא, זה די לירות באפילה ולראות מה פוגע. ושוב, כמו שאמרתי אני בעיקר מפרסם את הקמפיין הזה בשביל המאמר שאתם קוראים כרגע, פחות משנה לי אם יראו את הסרטון הזה או לא.
אסטרטגיית בידינג בפרסום ביוטיוב
יש 4 אסטרטגיות בידינג בפרסום ביוטיוב:
תשלום פר 1000 חשיפות | Target CPM
כפי שהכותרת מתארת אסטרטגיית הצעת מחיר זאת מתייחסת לכך שתשלמו על כל 1000 פעמים שהכותרת או התמונה הממוזערת (Thumbnail) של פרסומת שלכם נצפתה, והיא טובה לשימוש כשאתם עושים קמפיין חשיפה למותג או המוצרים ופחות כקמפיין רכישה או לעידוד ביצוע פעולה אחרת מצד הצופים. זכרו שגוגל תבצע אופטימיזציה לפרסומת שלכם על מנת להשיג את מירב החשיפות.
תשלום פר צפייה | Target CPV
אסטרטגיה שמאפשרת לגוגל וליוטיוב לעשות אופטימיזציה לקמפיין שלכם על מנת להשיג לכם את מספר הצפיות הרב ביותר, ואתם תשלמו על כל פעם שמשתמש צופה בסרטון. יוטיוב סופרים "צפייה" כל פעם שמשתמש רואה את הסרטון למשך 30 שניות או רואה את כל הסרטון אם הוא פחות מזה.
יעד עלות להמרה | Target CPA
בדיוק כמו קידום אתרים ממומן, אסטרטגיה זאת יעילה לעידוד הצופים ביוטיוב לבצע פעולה כלשהי כמו קניה באתר חנות או השארת פרטים בטופס. אסטרטגיה זאת מאפשרת לגוגל לבצע אופטימיזציה לקמפיין לפי ההגדרה שלכם של מהו המחיר הממוצע שתרצו לשלם על כל המרה (מכירה באתר\השארת פרטים)
מקסימום המרות | Maximize Conversions
עובד בדיוק כמו הקודם רק שכאן אינכם מגדירים מחיר ממוצע להמרה וגוגל באופן אוטומטי יבחרו זאת על מנת להשיג לכם את מירב ההמרות לפי התקציב שלכם.
בניית קמפיין פרסום ביוטיוב
תנו שם לקמפיין והחליטו היכן תרצו שהסרטונים שאתם מקדמים יופיעו ביוטיוב, אם אתם רוצים שהם יופיעו במשולב גם בפיד, גם בצפייה, גם בשורטס וכו' השאירו את האופציות בתמונה, אם לא הסירו את המיקומים שאינכם רוצים שהמודעה תיחשף בהם.
בגלל שהקמפיין שאנחנו מעלים כרגע מתמקד בחשיפות אז כמובן שאין לי אופציה לבחור אחרת חוץ מ Target CPM, תשלום פר 1000 חשיפות.
הגדירו את התקציב היומי או הכולל של הקמפיין ועד מתי הקמפיין יהיה באוויר.
בחרו באילו רשתות נוספות חוץ מיוטיוב תרצו שהפרסומות שלכם יחשפו, אם בכלל. שימו לב שהאופציה השנייה של גוגל TV לא רלוונטית עדיין לקידום ממומן ביוטיוב לישראל, אלא רק בארצות הברית + את שפת קהל היעד שאתם מטרגטים + השפה של הסרטון והמיקומים הגיאוגרפיים.
בחרו סרטונים נוספים הקשורים לסרטון המרכזי שאתם מפרסמים ביוטיוב אם יש. אם אין לא נורא, לא חובה.
השלב הבא הוא לתת שם לקבוצת מודעות של הקמפיין
עכשיו הגענו לשלב של הגדרת הקהלים, קודם כל תנו שם לקהל זה או בחרו קהל שמור אם קיים
הגדירו את הדמוגרפיה שלהם - מין, גיל, סטטוס הורי, דירוג הכנסה ביתית
פרטו על תחומי העניין של קהל היעד
אם אתם כבר מפרסמים בגוגל אדס וביוטיוב ויש לכם מידע עסקי שמור, תוכלו להוסיף אותו במשבצת הבאה
במשבצת הבאה גוגל יישאלו האם אתם מאפשרים להם להרחיב את הקהל, ז"א שהמערכת תנסה למצוא עוד קהלים מעבר למה שהגדרתם אם כן סמנו את המשבצת.
הוסיפו מילות מפתח בהן תרצו שהקמפיין פרסום ממומן שלכם ייחשף בהן, אם אתם מתקשים בזה אתם יכולים לשים את הקישור לאתר שלכם וגוגל ימשכו משם באופן אוטומטי מילות מפתח או במשבצת מתחת לרשום את השירות או המוצרים שאתם מוכרים וגם אז גוגל יספקו לכם מספר רב של אופציות. עם זאת שימו לב עדיין לבדוק ולא רק לעשות על עיוור קופי פייסט, כי כמו שאתם יכולים לראות בתמונה גוגל הציעו לי להוסיף את מילת המפתח "פרסום באינסטגרם" שזה אולי קשור למה שאני עושה אבל מאוד לא קשור לקמפיין הזה ספציפית ולשירות המרכזי שלי.
הוסיפו נושאים, אלו קטגוריות רחבות הקשורות לנושא של הסרטון, העסק שלכם והשוק בו הוא נמצא.
במשבצת הבאה אתם יכולים לבחור ערוצים ביוטיוב ואתרים ספציפיים בהם תרצו שאם קהל היעד שלכם צופה או עוקב אחריהם, הפרסומות שלכם ייחשפו להם. לדוגמא אם הייתי רוצה שהישראלים אליהם אני פונה, אלו שיש להם אתר איקומרס, המחפשים לדעת טיפה יותר על קידום אורגני ופרסום ממומן היו עוקבים וצופים בערוץ הרשמי של Google Search Central. עם זאת, שימו לב בשביל שתוכלו להתקדם הלאה תצטרכו למלא רשימה ארוכה של אתרים וערוצים. אני השארתי את המשבצת הזאת ריקה.
הוסיפו את הסרטון הראשי של הקמפיין קידום ביוטיוב ואת הקישור לאתר.
הוסיפו קריאה לפעולה
הגדירו Bid לקבוצת מודעות, ז"א מה יהיה ה Target CPM. מה שאתם רואים מוגדר שם זה לפי ההמלצות של גוגל ביחס לתקציב של הקמפיין, התוכן שלו והשוק.
לחצו על הכפתור הכחול של "צור הקמפיין".
עכשיו, כמו כל קמפיין פרסום בגוגל אדס, תקבלו אישור שהקמפיין עלה בהצלחה ושעבר לשלב הבדיקה.
Comments